ערר על הדרת החרדים מקרית גת: התכנית תוקפא

אבי יעקב No Comments on ערר על הדרת החרדים מקרית גת: התכנית תוקפא

הוקפאה התכנית השערורייתית של משרד השיכון להדרת הציבור החרדי משכונת קרית גת מערב: 'דגל התורה' הגישה ערר לותמ"ל על תכנית 'קרית גת מערב' בשל הדרה של המגזר החרדי

אתר בניה. אילוסטרציה צילום: יונתן סינדל / Flash90
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

התכנית תוקפא: לאחר החלטתו של שר השיכון אלקין על ביטול תכנית 'קרית גת מערב' למגזר החרדי – יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני וחברי הכנסת אורי מקלב ויעקב אשר הגישו היום (רביעי) ערר לוועדה הארצית לתכנון ובניה על התכנית שגובשה במשרד השיכון ונכון לעתה התכנית המדוברת לא תצא לפועל.

בהתנגדות שהגיש לותמ"ל ח"כ יעקב אשר, נכתב כי |לשינויים תכנוניים בתכנית בניה בסדר גודל כה גדול יש היבט על קביעת האוכלוסייה שתגור במקום. התכנון הוא כלי להסדיר או חלילה להדיר אוכלוסיות מאפשרויות מגורים, כך שהועדה הנכבדה דנה לא רק בהיבט התכנוני אלא דה פקטו קובעת גם את האוכלוסייה שתגיע לגור במקום.

"נתון זה קיבל פומביות בהחלטת ממשלה מס' 1823 בה נקבע כי יש צורך בתכנון מותאם לצרכים ולמאפיינים המיוחדים לאוכלוסייה חרדית, ישנו תדריך לתכנון מקרקעין המיועדים לאוכלוסייה חרדית שמהווה תנאי באישור שכונות לציבור החרדי על ידי רשויות התכנון (לדוגמה שכונת אחיסמך בלוד שהועדה המחוזית דרשה שינוי תב"ע כדי להתאים את התכנית לצרכי המגזר החרדי, וכן בחריש שם בוצעה התאמה הפוכה מתכנון חרדי לתכנון כללי)", מוסיף אשר.

לדבריו "התכנית הנמצאת על שולחן הוועדה מטרתה הייתה הקמת מתחם מגורים בהיקף של 13,500 יח"ד בעלת גמישות לאוכלוסיות שונות, כשבעיקרי הוראות התכנית צויין במפורש כי הבינוי יהיה מותאם לאוכלוסייה חרדית ובהתאם לכך גובה הבינוי עד 6 קומות.

"המועצה הארצית לתכנון ובנייה בישיבתה מיום 10.11.20, ולאחר שהוצגו בפניה הרקע והנחיצות לתכנית, החליטה להתאים את מאפייני הבינוי וגובהו, התחבורה והיקף צרכי הציבור בכדי לתת מענה לצורכי אוכלוסייה חרדית, בהתאם להחלטת ממשלה 1823 דר/82 תכנון ושיווק מקרקעין לאוכלוסייה החרדית.

עוד כתב אשר "שינוי התכנית הנ"ל הופך על פניה את הגישה המיניסטריאלית האחראית לדאוג לדיור לכלל האוכלוסיות, תוך שימוש פסול בכלי-תכנוני ככלי להדרת אוכלוסיות מפתרונות הדיור. אציין כי בדיון בוועדת הכלכלה ביום 8.222, שיזמתי יחד עם ח"כ מיכאל ביטון בנושא אתגרי הדיור בחברה החרדית, אמר מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון כי מחסנית התכנון לדיור חרדי כמעט ריקה ביחס לשאר האוכלוסיות בארץ, כך שהעוול בשינוי התכנית הינו כפול, בפרט שגם בשינוי המוצע על ידכם אין התייחסות לתכנון חרדי אף לא בחלק מהתכנית, כשבמקביל מתכוננות ומקודמות בעיר קרית גת עשרות אלפי יח"ד לציבור הכללי בצידה הצפוני של העיר (כרמי גת וכד').

הוא הדגיש: "למיטב ידיעתי לא התקיים דיון מקצועי וממצה על תכנית זו נשוא ההתנגדות זו וכך בהינף כלי שרטוט אתם עלולים להציב תמרור אין כניסה תכנוני לציבור המונה לפחות 15% מאזרחי ישראל, מבלי שהוצג שום טיעון מקצועי מדוע לא לשלב בה פתרונות דיור לאוכלוסייה זו ולמה לא לקדם את התכנית שהוכנה ע"י מינהל התכנון בהנחיית המועצה הארצית.

עוד כתב לסיום: "אין לוותמ"ל סמכות לבטל את החלטות המועצה הארצית ולפעול בניגוד להחלטותיה. כל החלטה שתתקבל על ידכם אשר אינה ממשיכה את הקו של המדיניות הממשלתית והמועצה הארצית לקידום התכנית שמיועדת עבור דיור חרדי, תגרום לנזק בלתי הפיך מבלי יכולת לתקן את המעוות ותוריד לטמיון את המשאבים שהושקעו בתכנית ואת התקווה של 15% מכלל האוכלוסייה להתגורר במקום".

עם הגשת הערר ייאלצו במשרד השיכון להקפיא את יישום התכנית, לכל הפחות עד לכינוס הוועדה הארצית וקיום דיון בערר – תהליך שעשוי להימשך מספר חודשים.



0 תגובות